FAST TA TURK YEMEKLERI URUNLER NEREDE?

Oncelikle siz baska bir ulkeye gidiyorsunuz. Bu sebeple hatirlatirim ki ulkemizdeki herseyi bulamayacaginiz garanti.


Oncelikle Turk gida urunleri ithalat sıkıntıları nedeniyle hıc yoktur denebilir. Bununla birlikte sağolsun Lübnan ve Suriyeliler ve Yunanlılar ülkemizin güzide ürünlerini buralara taşıyorlar.

Beyaz peynir. Tazesi ancak Casablanca vb bazı şehirlerde Türk vatandaşlar tarafından yapılıyor olsa da Rabat ta yaşayan ben gibi uzak kişiler için ulaşımı oldukça zor. Bende beyaz peynire benzeyen Grec peynırı ki oldukca pahalı 100 gr 85 dirhem olan peyniri alıyordum ki bir alternatif buldum. Ricotta peyniri bizim peynire benziyor mesela. Onu alıyorum dondurup arada parca parça çıkartıyorum. Kılosu 70 dirhem. Beyaz yağlı peynire benziyor.  Lor peyniri hiç görmedim. Lor peyniri sirke ile sutu kestirerek kendim yapiyorum.

Kırmızı mercimek  yanlızca Surıyelı, Lübnanlı ve bazı küçük bakkallarda yarım kırık versiyonu bulunuyor. 500 gr 45 dirhem. Ben Hay riad mahallesinde tam versiyonu buldum 52 dirhemdi 250 gr.

Yufka hiç bulamadım.  Pastilla adinda satilan yufkalar nisastadan uretildigi icin yanlizca sigara boregi yapiliyor ama bukadar;


Turk urunleri genelde Suriyeli ya da Lubnanli bakkallarda bulunur.

Kaşar peynir BİM de var. BİM bu arada ülkemizle alakası olmayan ürünler içerir. Bilare bir video ile göstereceğim sizlere. 
İnce belli çay bardağı çok nadir bulunur.

Türk Çayı bulamadım henüz.

Türk kahvesi valizde getirin derim.

Tahın helva yerel bakkalarda bulunuyor. Ama bayat gibi oluyor.


Evde sucuk yapmayı da deneyiniz.

https://onedio.com/haber/sucugumuzu-bile-evde-yapiyoruz-evde-kolay-sucuk-nasil-yapilir-771410?utm_source=OnedioYemek&utm_campaign=Sucu%C4%9Fumuzu%20Bile%20Evde%20Yap%C4%B1yoruz!%20Evde%20Kolay%20Sucuk%20Nas%C4%B1l%20Yap%C4%B1l%C4%B1r%3F&utm_medium=tweet

BEYAZ PEYNIR
Carrefour larda bunu bulabilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar